Front6 1 Of 1

5 gode grunner til at god lageroversikt gir deg konkurransefordeler

Dagens marked er i stadig endring, og tiden hvor kunden var trofast mot sin favorittbutikk på hjørnet, er i ferd med å gå over i historiebøkene. Verdien av å selge gjennom nettbutikk og markedsplass er høy, og vil bli nødvendig for å overleve på sikt.

Konkurrenten er ikke lenger bare butikken rett over gaten, både nasjonale og internasjonale aktører konkurrerer om de samme kundene som deg.

Front Systems gir deg 5 gode grunner til hvorfor du bør få bedre oversikt over lageret ditt, spesielt om du har en butikk som selger gjennom flere kanaler.

Front10 1 Of 1

Du slipper å skuffe kunden.

Dersom du har nettbutikk, forventer kunden å kunne kjøpe varene som vises på siden din. Viser du varer som ikke finnes på lager, er det lite sannsynlig at kunden kommer til deg neste gang hun leter etter noe på nett. Spør deg selv: hvor mange varer tror du at du viser i nettbutikken din nå, som du faktisk ikke har på lager? Kanskje du har genseren inne, men har du den i samme farge og størrelse som det nettbutikken din lover?

Du viser at du har oversikt.

Du har ikke varen inne i din fysiske butikk, men du ser at butikken på andre siden av byen har den. Sender du kunden ens ærend dit for å kjøpe varen, vil du garantere kunden at varen finnes i den andre butikken. Hvis den ikke finnes der, stoler ikke kunden på deg igjen.


Du kaster ikke bort tid på å lete.
Teller du varer én til to ganger i året, er ikke lageret ditt så nøyaktig som du kanskje tror. Teller du derimot varelageret oftere, slipper du å lete i haugen av varer på lageret, «som du visste du så der i forrige uke». Teller du hyppig, er det ingen tvil. Både når det gjelder produkt, farge og størrelse.


Du slipper den «O store varetellingen»

Alle har vel kjent på følelsen av at varetellingen nærmer seg. Butikken stenges ned, ermene brettes opp og varetellingen kan starte. Teller du oftere, slipper du tapt omsetning på grunn av unøyaktig lager.

Du slipper å gjøre feil.

Du er ikke alene om du har skannet en annen vare enn den som faktisk ble med kunden hjem. Skanner du genseren i størrelse large fordi genseren i medium ikke hadde prislapp, har uhellet allerede skjedd. Lageret ditt har blitt unøyaktig, og denne unøyaktigheten vil følge lageret ditt helt frem til neste telling.