Front Systems leverer kassesystem til Monsoon Accessorize.

Monsoon Accessorize Norway valgte Front Systems da de skulle velge kassesystem til sine 9 norske butikker. Et sikkert, smidig og enkelt integrerbart system gjorde at valget falt på den norske kassesystemleverandøren.

Monsoon Accessorize bruker Front Systems POS

Smidig løsning uten å måtte snu opp ned på organisasjonen

Monsoon Accessorize Norway ønsket seg en innovativ og moderne kasseløsning som kunne implementeres uten at de måtte snu opp ned på hele organisasjonen. De ønsket heller ikke å gjøre store investeringer.

En forutsetning for å bytte kassesystem var at rutinene på hovedkontoret i London kunne fortsette uforandret, og stilte krav til at ny løsning måtte integreres fullstendig med eksisterende ERP-system.

Sentralstyrte promotions og rabatter var også kriterier ved bytte av POS.

Retailorganisasjoner som Monsoon Group har ERP-systemer der integrasjonen med andre systemer går over APIer eller filutveksling, enten EDI-basert eller gjennom proprietære filstrukturer.

Front Systems Cloud-plattform er utviklet spesielt for å enkelt integrere med eksisterende ERP-systemer, og var på kort tid fullintegrert med blant annet varedata, kampanjer og transaksjoner i Accessorize sine kassepunkter.

Monsoon Group og Front Systems Omnikanal plattform

Kunj Shah, IT operations manager i Monsoon Group er imponert over Front Systems sin kassesystemløsning. Her sammen med Einar Negaard, CFO i Front Systems.

Forenkler prosesser nødvendige for smidig butikkdrift

Kunj Shah, IT Operations Manager i Monsoon Group er meget fornøyd med prosessen:
- Front Systems handlet med lidenskap og stort engasjement, og leverte på to uker en kassesystemløsning tett integrert med vårt eksisterende ERP-system. Front Systems forenkler prosesser nødvendige for smidig butikkdrift, sier han.

Smertefri implementering

Amanda Lilja, prosjektansvarlig for implementering i Monsoon Accessorize Norway, var tidlig med i prosessen da Accessorize skulle bytte kassesystem.
– Førsteinntrykket av Front Systems var solid. De satt på mye kompetanse og var godt forberedt. Det var hyggelig atmosfære og vi fikk svar på alt vi lurte på, sier hun og fortsetter:

-Jeg hadde ikke direkte gruet meg til å bytte system, men hadde jo noen tanker rundt at det kunne by på problemer. Da noen rett før vi byttet, spurte meg hva som kunne gå galt i prosessen, svarte jeg «Alt! Alt kan gå feil!» Men jeg tok heldigvis feil.

I løpet av de to første ukene i oktober fikk 9 Accessorize butikker implementert Front Systems kassesystem.

- Opplæringen var rett og slett superenkel, og ute i butikk tok det to timer å lære opp de ansatte. Den aller største forskjellen til det gamle systemet var at dette er så logisk lagt opp at man nesten ikke kan tråkke feil, sier Lilja.

Front Systems omnikanal plattform med to av sine kunder: Monsoon Accessorize og Bergans of Norway

Monsoon Accessorize på butikkbesøk hos en annen Front Systems kunde: Bergans of Norway.

Booster salget fra mobilen

Accessorize har fått god nytte av rapporter på mobilen:

– Det er et kjempeverktøy, og det er nyttig å kunne følge med på hvordan butikkene presterer gjennom dagen, sier Lilja.
-Tidligere måtte vi ringe rundt for å sjekke omsetningen i hver butikk, men med rapporter i sanntid, på PC eller mobil, kan vi nå sitte hvor som helst og følge med på hvordan butikkene presterer, og ta grep om nødvendig.

Sparer tid hver dag

- Før brukte vi mye tid på kasseoppgjøret. Nå er dette en veldig enkel rapport med alt på én side. Tilbakemeldinger fra butikkene er at på grunn av forenklede prosesser kan de ansatte bruke mer tid på salgsfremmende oppgaver. Innsikten vi har fått gjennom å bytte til Front Systems hjelper oss å spare penger, og til å bruke tiden mer effektivt, sier Lilja.

– For oss på kontoret har rapportene utrolig mye å si for driften, og vi bruker dem hyppig. Rapportene hatt stor betydning for oversikt og effektivitet i organisasjonen.

Accessorize Norway har redusert sine supporthenvendelser med 62% etter at de gikk over til Front Systems.

Bedre service til kundene

Siden kassesystemet kommer på iPad kan kundene se produkter på nettsidene våre, om det skulle være behov for det. Lilja forklarer:

-Dette kan være for å vise produktet i en annen farge eller variant enn den butikken har på lager. Vi kan også sjekke lagerstatus i en annen butikk og sende kunden dit om varen ikke finnes i den butikken kunden er.

Vi kan dermed yte bedre service enn vi kunne før, avslutter Lilja.

Vil du lese flere saker som dette? Meld deg på vårt nyhetsbrev.