Kundene dine leser SMS

SMS-markedsføring er en av de mest effektive markedsføringsmetodene på grunn av høy åpningsrate, høy konvertering og muligheten til å booste andre kanaler. I tillegg er det veldig rimelig.

Gode tilbud rett i lomma
Med SMS-utsendelser fra Front Systems har du muligheten til å nå kundene dine med spesialtilpassede tilbud. Annonserer du gjennom tradisjonelle kanaler som avis og tidsskrifter kan du målrette, men ikke på samme måte som med SMS-markedsføring. Sender du SMS treffer du kunden din, og har du gode og relevante tilbud er sjansen meget stor for at kunden din vil komme til butikken eller nettbutikken din, og handle.

IMG 2221

Målrettet markedsføring som når helt frem til kunden

Økt samspill med andre kanaler
SMS-markedsføring kan også bidra til å øke samspillet med andre kanaler, for eksempel e-post, nettside og besøk i butikken. Å bruke en forkortet hyperkobling er en fin måte å lede brukere til nettstedet ditt. En enkel SMS-påminnelse som sier, "følg linken for å komme til tilbudet", kan også øke e-postens åpningsrate.

Direkte markedsføringsmetode
Effektiviteten til en markedsføringskampanje er ofte avhengig av hvor direkte den kan være. E-postmeldinger sendt fra en kommersiell adresse havner ofte i søppelmappen eller den blokkeres helt. Kontrastfullt kan SMS-tjenester nå nesten alle som har en mobiltelefon, og leses i gjennomsnitt innen 90 sekunder etter mottak.

IMG 2222

SMS-markedsføring er et effektivt og rimelig verktøy

Mobilen - en av de største markedsføringsplattformene
På verdensbasis har antall mobiltelefonbrukere nesten tredoblet seg det siste tiåret, og nesten 5 milliarder mennesker bruker mobiltelefon i 2018. Samtidig øker effektiviteten til SMS-programvare i takt med at flere og flere bruker mobiltelefonen. Nordmenn sjekker i gjennomsnitt telefonen 150 ganger i døgnet, eller hvert 6. minutt, noe som viser hvordan målrettet mobilmarkedsføring kan være den mest effektive, direkte markedsføringsmetoden.

Flere bedrifter foretrekker SMS når de gjør mobilmarkedsføring, og Coca-Cola bruker 70 prosent av mobilmarkedsføringsbudsjettet sitt på SMS-tjenester. SMS-utsendelser har blitt spesielt effektiv for å nå et yngre publikum og en studie utført av OneReach fant at 85 prosent av studentene de intervjuet foretrakk SMS som et kundeservicealternativ. Funnene i undersøkelsen antyder at effektiviteten til SMS-kommunikasjon vil fortsette å vokse i tiden som kommer.

Målrettet sms markedsføring

Kort oppsummert
SMS-markedsføring er et effektivt og rimelig markedsføringsverktøy. Mobilbruken verden over har aldri vært så høy som i 2018, og som et resultat av dette har SMS-markedsføring blitt populært blant bedrifter. SMS-meldinger har resultert i høye klikkfrekvenser som igjen øker suksessen til andre forretningskanaler.