Heizendesk

SMS-markedsføring i sterk fremmarsj

Det finnes flere markedsføringskanaler enn noen sinne, og det kan være vanskelig å vite hvilken kanal som er riktig for din butikk. Har du vurdert SMS?

Effektiv kanal

Tradisjonelle kanaler som print og TV koster store summer, mens e-poster ofte havner i spamfilteret, eller i verste fall i søppelkassen. SMS-markedsføring har blitt en av de mest effektive markedsføringsmetodene på grunn av høy åpningsrate, høy konvertering og muligheten til å booste andre kanaler.

Sms Blackfriday Instagram

Målrettet markedsføring som når helt frem til kunden

Mobilen - en av de største markedsføringsplattformene

På verdensbasis har antall mobiltelefonbrukere nesten tredoblet seg det siste tiåret, og nesten 5 milliarder mennesker bruker mobiltelefon i 2018. Samtidig øker effektiviteten til SMS-programvare i takt med at flere og flere bruker mobiltelefonen. Nordmenn sjekker i gjennomsnitt telefonen 150 ganger i døgnet, eller hvert 6. minutt, noe som viser hvordan målrettet mobilmarkedsføring kan være den mest effektive, direkte markedsføringsmetoden.

Flere bedrifter foretrekker SMS når de gjør mobilmarkedsføring, og Coca-Cola bruker 70 prosent av mobilmarkedsføringsbudsjettet sitt på SMS-tjenester. SMS-utsendelser har blitt spesielt effektiv for å nå et yngre publikum og en studie utført av OneReach fant at 85 prosent av studentene de intervjuet foretrakk SMS som et kundeservicealternativ. Funnene i undersøkelsen antyder at effektiviteten til SMS-kommunikasjon vil fortsette å vokse i tiden som kommer.

Sms Blackfriday Instagram2

SMS-markedsføring er et effektivt og rimelig verktøy

Økt samspill med andre kanaler

SMS-markedsføring kan også bidra til å øke samspillet med andre kanaler, for eksempel e-post, nettside og besøk i butikken. Å bruke en forkortet hyperkobling er en fin måte å lede brukere til nettstedet ditt. En enkel SMS-påminnelse som sier, "følg linken for å komme til tilbudet", kan også øke e-postens åpningsrate.

Direkte markedsføringsmetode

Effektiviteten til en markedsføringskampanje er ofte avhengig av hvor direkte den kan være. E-postmeldinger sendt fra en kommersiell adresse havner ofte i søppelmappen eller den blokkeres helt. Kontrastfullt kan SMS-tjenester nå nesten alle som har en mobiltelefon, og leses i gjennomsnitt innen 90 sekunder etter mottak.

Sms Red Woman

Kort oppsummert

SMS-markedsføring er et effektivt og rimelig markedsføringsverktøy. Mobilbruken verden over har aldri vært så høy som i 2018, og som et resultat av dette har SMS-markedsføring blitt populært blant bedrifter. SMS-meldinger har resultert i høye klikkfrekvenser som igjen øker suksessen til andre forretningskanaler.