Klikkoghent Kopi

Blogglyfe

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Front Systems har snakket med bransjefolk for å få et bedre innblikk i hva som er deres bekymringer i dagens marked.

- Det er vesentlig at man følger med på hva som skjer, og når det skjer. Det er viktig å ikke henge etter de andre aktørene i bransjen, da er faren for å bli forbigått stor, sier Alexander Hvidsten Ingebritsen, medeier og daglig leder av Monsieur Scabal i Bergen.
Han fortsetter: -Det er viktig å holde tannhjulet mykt, alt må fungere til enhver tid. Gode verktøy for butikkdrift er avgjørende for at man klarer å gjøre en god jobb med alt fra personale, til varer og netthandel.

Henrik Skabo, daglig leder og eier av Skabo i Bygdøy Allé i Oslo, peker på de samme utfordringene som Hvidsten Ingebritsen nevner: -Det er mange om benet, man må prøve å kapre kunden. Det er stadig flere kanaler hvor kunden kan shoppe, og man må forsøke å ligge et hode foran de andre. Det er den evige kampen om å bli sett og kjøpt fra, avslutter han.

Skabo har god beliggenhet, og har ikke lagt merke til at det er færre kunder i butikken. Men ferske rapporter fra flere medier, blant annet hegnar.no og Aftenposten, viser at butikkenes død inntar land som USA.

Og mye tyder på at butikkhandel i Norge er på vei i samme retning.

Netthandelen i USA utgjør 8-12 prosent. Netthandelen i Norge vokser raskere, og nærmer seg amerikansk nivå. Netthandelens andel av samlet varekjøp utgjør allerede 6-8 prosent, og for enkelte bransjer allerede over 20 prosent, leser vi i en artikkel publisert i Aftenposten nylig.

Er din butikk klar for dagens kunder?

Front Bergans5