Perfekt for undertøysbutikker

Undertøyskjeden Next to Nothing har brukt Front Systems siden 2012, og de er imponert over hvordan systemleverandøren utvikler seg i takt med kundenes behov.

Bred funksjonalitet.
Butikksjef hos Next to Nothing på Byporten i Oslo, Amanda Thonhaugen, er veldig fornøyd - Presist varesøk, mulighet til å legge inn mye informasjon på varelinjer, oversiktlig uttrykk både i varesøk og rapporter, kombinert med rask og enkel hjelp fra support gjør systemet lett å bruke og lett å like, sier hun og fortsetter - rapporteringsmulighetene i Portalen er veldig bra, og spesielt godt fornøyd er jeg med muligheten for å gjøre fil-import direkte i databasen, sier hun.

Portalen er Front Systems sin backoffice, og her får butikken samlet alle varene sine på ett og samme sted. Varer og innkjøpsordre med bilder og masterdata importeres inn i systemet og er umiddelbart tilgjengelig i kassen, eller i nettbutikk om man har det.

IMG 1778

Next to Nothing fører merker som Lise Charmel, Calvin Clein og Wonderbra.

Tilpasningsdyktig.
Front Systems kassesystem er spesialtilpasset klær og motebransjen, noe som var avgjørende for Next to Nothing da de valgte Front Systems som kassesystemleverandør.

Lasse Bjørn Rossing, medeier og styreleder i Next to Nothing AS forteller -Som undertøysbutikker flest bruker vi ganske mange maler, og muligheten for å legge inn flere størrelser per linje er veldig viktig for oss. Spesielt gjelder dette for BH´er hvor vi har tre varianter å forholde oss til (cup, størrelse og farge). Dette var en av de første og viktigste tingene vi jobbet sammen om da vi ble kunde av Front Systems i 2012, sier han.

Kundeklubb.
Med Front Systems har du muligheten til å registrere kundene dine slik at du kan sende tilbud og informasjon basert på deres egen kjøpshistorikk, ønsker og preferanser.

- Vi har en registrert navnbase som brukes primært til større kampanjer. Våre butikker ligger i kjøpesentre og der finnes det eksisterende kundeklubber med regelmessige utsendinger. En enkel undersøkelse som vi gjorde, viste at våre kunder ikke ønsket en kundeklubb på tradisjonell måte med regelmessige utsendinger, sier Lasse Bjørn Rossing. Han fortsetter - vi har derfor valgt å bruke selektive utsendinger til definerte kundegrupper i forhold til merker og type produkter.

Boost i omsetningen med SMS-utsendelser.
SMS-markedsføring er en av de mest effektive markedsføringsmetodene på grunn av høy åpningsrate, høy konvertering og muligheten til å booste andre kanaler. Front Systems gir muligheten til å segmentere på mange faktorer, blant annet merke, varegruppe, kjønn eller postnummer. SMS-utsendelser kan også bidra til å øke samspillet med andre kanaler, for eksempel e-post, nettside og besøk i butikken. Hos Next to Nothing gir SMS-utsendelser god respons. - Det er ikke alle som følger oss på sosiale medier så SMS gir en boost i omsetningen, forklarer Rossing.

Sparer tid med FrontZapp
Som så mange andre bruker Next to Nothing FrontZapp til å få bedre oversikt over lageret sitt. Butikksjef Amanda Thonhaugen hos Byporten er veldig fornøyd - Vi bruker FrontZapp for å legge inn varer og for å ta varetelling, sier hun og fortsetter - Vi har noe varelager i to av butikkene våre (bak eller i kjeller), og FrontZapp blir brukt til å sjekke lagerstatus når vi ikke er fysisk inne i butikken. Da er det kjapt og greit å sjekke om størrelsen bør bli tatt med opp i butikken om man er usikker.

Kontinuerlig utvikling av produktene.
For å nå en stadig mer krevende klesbransje jobber Front Systems kontinuerlig med utvikling av sine produkter.
Lasse Bjørn Rossing er meget positiv til hvordan Front Systems jobber: - Jeg sitter med et veldig positivt inntrykk av hvor bra videreutviklingen av Front Systems sine produkter er. Det gjør at vi som brukere får en stadig bedre hverdag med nyttige verktøy til oversikt og styring av butikkene. I den sammenhengen er det veldig fint å vite at utviklerne lytter til brukernes tilbakemeldinger, og tar det på alvor.

Rossing fortsetter - Vi er meget godt fornøyd med supporten fra Front Systems, og vi møter alltid på svært hyggelige og hjelpsomme konsulenter.
Dette er helt avgjørende for oss, avslutter han.